Branża:
IT/ICT
Opis pomysłu:
Questly to przedsięwzięcie mające na celu opracowanie – na potrzeby stacji telewizyjnych, platform VOD, największych portali, wysoko zasięgowych kanałów YouTube oraz firm i agencji reklamowych – technologii pozwalającej na przeniesienie do kanałów internetowych idei współzawodnictwa opartego o wiedzę – np. często spotykanych w popularnych teleturniejach telewizyjnych. To również rozwiązanie, które posiadaczom dużych baz użytkowników daje alternatywne (np. pozareklamowe) metody ich monetyzacji.
Koncepcja technologii jest wypadkową kilkunastoletniego doświadczenia głównego pomysłodawcy oraz przeprowadzanych dziesiątek rozmów z potencjalnymi odbiorcami. Wydawcy chcą wykorzystać ten trend na budowie zaangażowania użytkowników i zaoferować swoim użytkownikom obecnym w kanałach internetowych unikalną propozycję rozrywki z nagrodami rzeczowymi i pieniężnymi. Powyższy trend wykorzystać również chcą działy marketingu zarządzające globalnymi markami oraz agencje reklamowe.
Questly łączy naturalną chęć do rywalizacji z innymi użytkownikami (teleturnieje, gry online) z rozwijaniem swojej wiedzy dzięki wykorzystaniu wartościowego, merytorycznego kontentu. Cała rozgrywka jest realizowana przy pomocy aplikacji mobilnej, która daje dostęp do szeregu turniejów wiedzowych, zarówno ogólny otwartych i darmowych, jak i zamkniętych lub płatnych.
Użytkownik po pobraniu aplikacji ma dwie możliwości: dołączyć do istniejącego, zaplanowanego turnieju, ktory odbędzie się konkretnego dnia, o konkretnej godzinie, lub dołączyć do tzw. Lobby, gdzie podobni do niego użytkownicy również chcą wziąć udział w turnieju. W tym drugim wypadku start rozgrywki rozpoczyna się w momencie osiągnięcia pewnej liczby użytkowników (np. 100) oczekujących.
Następnie rozgrywana startuje – jest 10 lub więcej pytań (zależnie od typu rozgrywki), w którym wszyscy gracze odpowiadają. Maja na każde pytanie 10 sekund. Każdy z dobra odpowiedzią przechodzi dalej, ze źle odpada. W finale jest nagroda (finansowa, punktowa), ktora jest dzielona pomiędzy zwycięzców (w przypadku pieniędzy), lub przyznawana w postaci pełnej wartości jesli była to nagroda punktowa.
Zespół:
![]() |
![]() |
|||
Marcin Hajek Pomysłodawca Lider przedsięwzięcia |
Michał Przybylski Mentor Wsparcie marketingowe projektu |
Kontakt :
Questly Sp. z o. o.
ul. Gospodarcza 26, 20-213 Lublin
marcin.hajek@gmail.com